2024 - 2025

Jutrzejsze wczoraj jest dziś (Morgen ist heute gestern) / międzypokoleniowy spektakl teatru tańca

„Porywająco roztańczony, zabawny esej na ważne tematy, tak zręcznie zaprezentowany, że wszyscy – od ośmiolatków po starsze pokolenia – czują, że w spektaklu mówi się do nich.”

60'
Spektakl w języku niemieckim z performatywnym tłumaczeniem na język polski.
W programie

koncepcja, reżyseria
Tina Jücker, Claus Overkamp
choreografia
Tobias Weikamp i Karel Vanek
scenariusz
zespół
wykonanie
Gustav Hellmann, Tobias Weikamp i Karel Vanek
tłumaczenie performatywne na j. polski
Iwona Nowacka
reżyseria świateł
Julia Bogner-Dannbeck (premiera), Joshua Koch (od sezonu 2022/2023)
kostiumy
Regina Roesing
video
Florian Karner
pedagog teatru
Melina Delpho (premiera), Vivien Muswieler (od sezonu 2022/2023)
relacje publiczne
Christiane Müller-Rosen
produkcja
Teatr Marabu (Bonn)

Na scenie spotykają się trzej mężczyźni, trzy pokolenia, trzy ciała. 13-latek, 31-latek i 64-latek dzielą się swoimi doświadczeniami i życiowymi lekcjami. W swoich opowieściach i rozważaniach zajmują się przeszłością, teraźniejszością i przyszłością. Zmiany czasu, a także ciągłość życia obrazowane są tańcem i ruchem, dźwiękiem i językiem.

Premiera spektaklu odbyła się 24 października 2020 r. Spektakl wyprodukowany dzięki wsparciu finansowemu: NRW Landesbüro freie darstellende Künste e.V., Ministerstwa Kultury i Nauki NRW oraz Fonds darstellende Künste Berlin.

 

Spektakl jest częścią programu performatywnego Obserwatorium Sztuki dla Dziecka 2022 PRZYSZŁOŚĆ realizowanego w ramach projektu 24. Biennale Sztuki dla Dziecka dofinansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Realizacja spektaklu dofinansowana ze środków Goethe-Institut.

 

 

WILDwest Festival 2021
spektakl w selekcji festiwalu
Spielarten NRW 2021
spektakl w selekcji festiwalu
Festiwal Starke Stücke, Hesja 2022
spektakl w selekcji festiwalu

Bonner Generalanzeiger, 27.10.2020

„Porywająco roztańczony, zabawny esej na ważne tematy, tak zręcznie zaprezentowany, że wszyscy – od ośmiolatków po starsze pokolenia – czują, że w spektaklu mówi się do nich.”